quinta-feira, novembro 10, 2005

Going on a Rush...

I was playing $2-5NL for about 9 hours now. I felt I had a good read on all the players, and I was making some good decisions. I had about 1.3k in front of me and I had shown down some big hands in the past hour. There was about 4 players in every flop, sometimes even 6 mostly limpers. I was playing very well in position and I was observing every players and I usually made the right guesses of hands they were playing when I was out of the hand.

I was feeling really good. I had a local professional playing to my right and he was the only real solid player in the table. Another old guy who was playing since I got there was fuming a bit and although I thought he was good, he definitely was trying to get even after he lost a few big hands. Anyways, here is an interesting hand I played. One I normally wouldn't even think about, but that I decided I wanted to give a shot and try to outplay my opponents. I knew I couldn't take the hand to showdown and even more so, I needed to hit the flop and hope for the best.

UTG limps, UTG+1 limps, MP limps, CO (local pro) limps. I look at my cards and Ks 2d. I got this itch and decided I was going to raise. I raised to $25. UTG calls (he has about 800 in front of him), UTG+1 folds, MP folds and CO calls ($1.1k). The flop comes Kh 9c 4h and it gets checked around to me. The pot now has about $100. For some reason, I felt that some trap was coming and I wanted to keep the pot small. So although I knew I had to finish the hand right there, I also knew I didn't want to be overly committed. I bet $50.

UTG calls, and I immediately put him on the flush draw. Now comes the twist, CO raises $100 more for a total of $150. I stopped and thought about what I wanted to do here. I would either be done with my hand or I would reraise to continue to show strength. I thought about what possible hands he could have. I decided he would have either a set or a K with a better kicker. The only way to know was to reraise him to find out. If he pushes, I lay my hand down knowing he had a set. I decided to play the hand, so as you know I raised another $100. So my total bet was $250 ($50 bet + $100 call + $100 raise). UTG gives out a big tell by saying "Oh well, we only leave once!", to me this spelled out flush draw all the way. I was hoping to see what CO was going to do. He thinks for a while, and I thought that was a good sign and calls.

The turn brings the 2s. They all check to me. I bet $500. This would put UTG all in. He thinks and folds. CO also thinks for a while and says "I think this is a case of set over set" and folds.

I mucked my hand and took this huge pot.

Portugues

Eu estava jogando $2-5 no limit por volta de 9 horas. Eu estava jogando bem, fazendo boas leituras dos jogadores e suas maos. Eu tambem estava tomando decisoes corretas. Eu tinha por volta de 1.3mil na minha frente, e na ultima hora tinha ganho varias maos mostrando cartas fortes. A mesa era bem solta e tinham normalmente 4 a 6 pessoas por flop, a maioria dando limp. Eu estava jogando em posicao muito bem e normalmente enquanto eu ficava fora da mao, eu fazia observacoes corretas sobre as maos que os jogadores tinham.

Como eu ja disse eu estava jogando muito bem. Um profissional local estava a minha direita e era o unico jogador que era solido no seu jogo. Um outro jogado que estava la desde quando eu cheguei a mesa, estava tiltando e apesar de eu achar que ele era bom, ele estava tentando recuperar o dinheiro perdido e tomava decisoes incorretas. De qualquer maneira aqui vai uma mao super interessante que eu joguei. Esta eh normalmente uma mao que eu nao jogo, mas que eu decidi jogar porque eu achava que poderia jogar a mao melhor que os meus adversarios. O mais importante eh que eu sabia que eu nao podia ir ate o river com essa mao e que o flop tinha que me ajudar muito, e esta teria que ser jogada fora.
UTG paga, UTG+1 paga, MP paga, CO (pro local) paga. Eu olho para as minhas cartas e tenho Ks 2d. Eu decidi que iria jogar esta mao forte e aumentei para $25. UTG paga (tem $800 na sua frente), UTG+1 e MP jogam as cartas fora e CO paga ($1.1k). O flop vem com Kh 9c 4h e todos passam para mim. O pot tem por volta de $100. Por alguma razao eu senti que alguem estava preparando uma armadilha. E por isso eu queria manter o pot pequeno. Apesar de saber que eu tinha que terminar a mao ali, eu decidi que precisava de mais informacoes. Entao eu apostei $50.

UTG paga, e eu imediatamente coloquei ele num flush draw. Agora vem a parte interessante, CO aumenta mais $100. Eu parei e pensei em como eu deveria prosseguir. Eu tinha na realidade duas opcoes com esta mao: jogar ela fora ou reaumentar mostrando forca. Antes de agir eu pensei em quais maos ele poderia ter de acordo com as acoes dele: 44, 99 veio a mente, mas o mais provavel era algo com K e um kicker melhor que o meu. Eu queria saber se ele tinha o trio. Decidi jogar forte e sabia que se ele fizesse reraise eu ia ter que largar a mao. Eu reaumentei mais $100 para um total de $250. UTG da uma respirada, pensa e fala "Bem, nos soh vivemos uma vez!", e para mim ele tava correndo atras do flush draw. Minha ansiedade era para ver o que o CO ia fazer. Ele pensou muito, e para isso era otimo sinal, e pagou.

O turn eh um 2s. Todos passam para mim. Eu aposto $500. Isso colocaria o UTG all in. Ele pensa e joga fora as cartas. CO tambem pensa por um bom tempo e fala "Eu acho que isso eh um caso de set contra set" e joga as cartas fora.
Eu entreguei minha mao ao dealer e ganhei esse grande pot.